zondag 13 november 2011

instellingen Wacom Intuos4 en PSE9 *2

Het was weer een mooie dag vandaag.
Expositie bezocht en er zijn mensen die dit blog anoniem volgen en er wordt over gepraat. Wat is dat en het werk is zo anders wat er nu wordt gepubliceerd. Dat klopt, door de gevoeligheid van het Wacom Intuos4 pen tablet, een tekenbord met pen, dat in plaats of naast de muis gebruikt kan worden.
Het beeld bewerken gaat een stuk soepeler dan alleen met een muis.
Vandaag nog wat geëxperimenteerd.
Hiernaast het lagen pallet. Ik ben uitgegaan twee foto's. Eén van schaduwen van hekken die ik eerst recht heb gezet. Terzijde: in de instructie DVD zag ik dat grote broer Photoshop hier wel een heel handig gereedschap voor heeft. Misschien toch ook maar op mijn verlanglijstje zetten.
De instellingen die ik aangebracht heb zowel aan het draaiwiel als in het taartmenu komen goed van pas. aan het draaiwiel heb ik onder het onderste punt/klik het draaien vervangen door Beneden/Boven, pijltoetsen, erg handig om selecties te verplaatsen, maar ook om de Laagdekking aan te passen. Verder heb ik op een aantal lagen filters en maskers toegevoegd. De één na bovenste knop, die onder het taartmenu, heb ik een kleurwisselentoets van gemaakt. Erg handig als je in een masker aan het werk bent.
Tot slot nog een plaatje van mijn instellingen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten